Jaké míče použít?
Pro hru s hikorovými holemi je nutné použití míčů s měkkých povrchem. Pokud bychom používali klasické surlynové míče typu „long distance“, naše oblíbené hole by zřejmě možná dlouho nevydržely. Hikora je velice houževnatý a pružný materiál, ale přesto možná už není po tolika letech v super kondici (každé dřevo zřejmě po 90 letech trochu vyschne…).
Kde měkké míče sehnat?
Máme v podstatě 3 možnosti:
- moderní míče s měkkým povrchem (např. Bridgestone Tour B330-RX, Titleist Pro V1)
Tyto míče běžně zakoupíme v jakémkoli pro shopu. Je možné či dokonce příhodnější hrát s použitými míčemi, které nezáří takovou bělostnou novotou… Toto je pro vás asi nejsnažší varianta. - nové repliky původních míčů
V USA již nadšenci začali vyrábět krásné repliky původních míčů z 20. let minulého století se čtvercovými dimply (tzv. „mesh pattern“). Tyto míče není problém si objednat, i se clem a poštovným přijdou na cca. 100,- Kč/ks. Jsou opravdu nádherné, měkounké a hrát s nimi je jedna radost! V odkazech naleznete kontakt na výrobce. - použití starších měkkých míčů
Pokud máte doma míče, které se používaly cca v 60. letech minulého století (např. poměrně rozšířené Dunlop 65), budou mít většinou také měkký povrch. Není problém je používat, i když si myslím, že je lepší si tyto míče šetřit a spíše je vystavit do vitrínky.
Používat původní míče (80 let staré) určitě není vhodné! Jejich materiál je působením času velice křehký a pravděpodobně by se vám při prvním úderu roztříštily… Nutnost používat měkké míče nám bohužel způsobuje nemožnost tréninku na driving range, kde se většinou setkáváme s míči velmi tvrdými nebo tvrdými. Také hrou z rohože by naše hickory hole mohly velice trpět, nárazy do poměrně tvrdé podložky by mohly vést až ke zlomení hole.
Ukázka původních hraných míčů se čtvercovým vzorkem (tzv. Mesh pattern) z 20. let min. stol. a hraného míče Dunlop 65 ze 60. – 70. let min. stol.

Kolekce proslulých míčů Dunlop 65 ze 60. – 70. let minulého století. Míče jsou zabalené v atraktivní folii, která měla za úkol upoutat potenciálního zákazníka.
